Hemma!

Nu är vi äntligen hemma på heltid sedan några dagar. I fredags fick vi åka hem på permis från sjukhuset då gulsoten inte ökade lite fort längre, men under helgen och början av veckan har vi varit in på sjukhuset varje dag för prover. Så hemmamyset har blivit lite konstigt. Men i tisdags så hade lillgrynet gått upp så mycket i vikt och gulsoten hade gått ner så vi fick bli utskrivna, hurra! Mamma och pappa firade med semla och gammdricka på kondis, Nora fick en ny kofta.

Vi måste ju rapportera resultatet från tävlingen! Nora föddes ju den 14 februari och hon vägde 3515 gram och var 53 cm lång. Jag har överlämnat resultatet till mitt sekretariat för analys och vinnaren är.... Elisabeth! Idun får också ett pris då hon var närmast datumet med en dag. Priset blir ära och berömmelse på mammagrynsbloggen, även Noramys vid tillfälle.


Pruttleende!




Nu när vi äntligen får vara hemma och vänja oss vid varandra myser vi mest hela tiden. Dock grusas det lite av att jag fått öroninflammation, bu. Fick det innan Nora föddes men alla härliga mediciner och gaser under förlossningen gjorde nog att det gick ner lite, men nu har det blossat upp igen. Men jag var hos doktorn idag och fick en påse mediciner så nu ska det nog bli ordning på det också. Allt för idag! 


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad härligt! Kul att hon mår bra och att ni får vara hemma utan att flänga fram o tillbaka hela tiden! Och vilka söta bilder ni tagit, tacksamma objekt e dom, di därade små!

Grattis till DnD, Nora, Idun och Beth!

2012-02-25 @ 13:24:55
Postat av: Mona Andersson

Men hallå, vem är det vi ser på bilderna, någon född i maj? Ska hon heta Februari? Ja så tokigt det kan bli. Sötaste lilla Nora. Kram på er.

2012-02-26 @ 10:27:18
Postat av: dannie

Tokigt det kan bli, men nu står det rätt!

2012-02-26 @ 11:03:26
Postat av: betto

Jag kommer för att utkräva mitt pris när ni minst anar det!!!

2012-03-27 @ 13:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0