Sista dagen

då det är tvåsiffrigt i tickern. Fyra arbetsdagar kvar, inklusive idag, så rättare sagt tre och en halv. På torsdag eftermiddag tar jag ut mina tre semesteradagar och på nästa onsdag går jag på föräldraledighet. Eller egentiligen inte, utan jag står utan arbete men börjar med föräldrapenning, så jag det gör mig till proffessionell förälder då? Jaja, min status då:

- tröttosaurus
- det känns som någon trycker lite lätt på min luftstrupe jämt
- ont i nedre delen av magen, ligament?
- rövarbebis som knådar mig inifrån, oftast på eftermiddagen eller kvällen. Ser det som ett tecken att Grynet är en eftermiddags/kvällsmänniska. Lär väl bli överbevisad.
- stor mage, men den har inte växt så mycket de senaste veckorna. Troligtvis på grund av variation i vattenmängd. När jag känner mig snygg igen så kanske jag visar upp magbilderna på bloggen. För vi har tagit sådana med ojämna mellanrum.

Men! Jag är peppad, så redo nu. Ska bara jobba klart sen är det fritt fram. D är också peppad, han övervägde tydligen inköp av en bebishjälm gjord av choklad i fredags när jag sov på soffan. Sådetså.

Kommentarer
Postat av: Helena

Finaste Dannie! Känner igen mig alltför väl, iaf i en del av det du skriver. Antar att jag "kommer ikapp" de veckorna jag ligger efter. Trött i magen är jag med, och rövarbebis på kvällarna är inte lokalt för Umeå... luftstrupen har jag mest fått ha i fred, det är värre med revbenen... Magbilder med ojämna mellanrum har vi med, vi kan ju jämföra sen nån gång... Jag tycker inte att jag e jättestor, formodligen ett mindtrick eftersom jag inser att det händer en hel del den månaden jag har kvar (på pricken idag faktiskt, eller hur det nu blir)... fast för ett par dagar sen sa Tias att jag hade tjock mage... han omformulerade sig snabbt när han såg blicken dock... :) Heja, heja! Hela vägen in i kaklet som dom säger inom simsporten... Håller tummarna för er!

2012-01-23 @ 20:24:56
Postat av: Mona Andersson

Ja både du och Daniel blir proffsiga finföräldrar med så mycket övning på syskonbarn.

Solen har lyst i Skåne flera dagar på rad och snön, den lilla där är, gnistrar vackert. Men det är inget mot den vita världen lilla grynet ska anlända till. Kram på er och håll ut, snart är väntan slut.

2012-01-24 @ 17:27:01
Postat av: Annie

Vilka minnen detta väcker... Härligt! Passa på att klappa mycket på magen, du kommer nog att sakna den emellanåt sen (även om du då har något ännu härligare att klappa på!). Ser med spänning fram emot fortsättningen! :-)

2012-01-24 @ 21:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0